EU: POČINJE KAMPANJA „FALSIFIKATI KOŠTAJU VIŠE, KUPUJEM ORIGINALE!“

EU: POČINJE KAMPANJA „FALSIFIKATI KOŠTAJU VIŠE, KUPUJEM ORIGINALE!“

21/03/2015 Off By
Većina ljudi nije svesna ozbiljnih rizika i šteta koje mogu prouzrokovati sebi i svojoj porodici kupovinom i korišćenjem falsifikovane i piratske robe, o kojoima govore podaci istraživanja među potrošačima širom sveta, pa je cilj ove kampanje povećanje svesti o pravima potrošača u Srbijipiraterija

baner_euic184x80_sr
KUPOVINA falsifikovane i piratske robe ostavlja posledice na nacionalnu ekonomiju, ima negativan uticaj na zdravlje i bezbednost potrošača i usko je povezana sa organizovanim kriminalom, zaključeno je na konferenciji organizovanoj povodom pokretanja kampanje za podizanje svesti u javnosti o važnosti zaštite i sprovođenja prava intelektualne svojine u Srbiji, koju sprovode Sektor tržišne inspekcije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Expertise France – francuska međunarodna tehnička stručna agencija i Delegacija Evropske unije.
U okviru kampanje „Falsifikati koštaju više, kupujem originale!“ predstavnici državnih institucija Srbije informisaće građane o koristima zaštite prava intelektualne svojine i ukazati na štetne posledice izazvane kupovinom i korištenjem krivotvorenih proizvoda. Takođe, građani će imati priliku da se upoznaju sa rizicima i odgovornošću koju povlači proizvodnja, distribucija i prodaja falsifikovanih proizvoda. Kampanja je deo projekta „Sprovođenje prava intelektualne svojine“ koji finansira Evropska unija sa 2,8 miliona evra iz pretpristupnih fondova.
Većina ljudi nije svesna ozbiljnih rizika i šteta koje mogu prouzrokovati sebi i svojoj porodici kupovinom i korišćenjem falsifikovane i piratske robe, o kojoima govore podaci istraživanja među potrošačima širom sveta, pa je cilj ove kampanje povećanje svesti o pravima potrošača u Srbiji.
„Zaštita prava intelektualne svojine doprinosi ekonomskom rastu i privlači investitore i većem nivou zaštite potrošača. Osim državnih organa, koji su zaduženi za borbu protiv krivotvorenja i piraterije, svest građana o štetnosti i posledicama korišćenja krivotvorenih proizvoda, predstavlja dobar mehanizam smanjenja potržnje za kupovinom falsifikata i pruža podršku legalnoj trgovini. Pre svega, to je pokazatelj brige za sopstveno zdravlje i bezbednost,“ rekla je Vesna Kovač, državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.
„Intelektualna svojina predstavlja neophodan element za uspeh jedinstvenog tržišta. Segment podizanja svesti javnosti izuzetno je značajan radi upoznavanja građana sa suštinom prava intelektualne svojine. Očekujemo da će ovaj projekat unaprediti saradnju među institucijama uključenim u zaštitu prava intelektualne svojine,“ rekla je Biljana Popović Jovanović, predstavnica Delegacije Evropske unije.
„Inovacije, istraživanje i razvoj su nezamislivi bez sistemske podrške institucija koja se ostvaruje kroz zaštitu prava intelektualne svojine, što je direktno povezano sa privrednim rastom i novim radnim mestima. Sigurno poslovno okruženje gde se poštuju i štite prava intelektualne svojine je dobar signal za potencijalne investiture“, rekla je Biljana Popović Jovanović.
Cilj ove kampanje, prema njenim rečima, je da pomogne građanima da naprave razliku između proizvoda i odluče se za pravi.
Kršenje prava intelektualne svojine je međunarodni prolem i jedino se tako mžze rešavati – na internacionalnom nivou. To je jedan od razloga zašto EU svoje donacije usmerene u ovu obalast implementira kroz projekte partnerstva, rekla je Popović Jovanović.
„Falsifikovani lekovi, kozmetika, proizvodi za ličnu higijenu, lična zaštitna oprema, alati, rezervni delovi za automobile, električni proizvodi i igračke za decu predstavljaju potencijalnu opasnost po zdravlje i bezbednost za potrošače i ostale korisnike,“ rekla je Vera Despotović, viša savetnica u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.<


EKONOMIJA

Sajam-automobila-48-BEOGRAD: OTVORENI 52 MEĐUNARODNI SALON AUTOMOBILA I 9. SAJAM MOTORA

Autoindustrija u Srbiji stara je 75 godina i spada u najveće pokretače sveukupne industrije. Ona je lani prihodovala

 

 

ekoOTVAREN SAJM EKO EKSPO 2015

Privredna komora Srbije je već pet godina partner ovog Sajma. Zelenima sada ostaje rad s Vladom Srbije, koja

 

 

 

brendBIRAMO NAJBOLJE BRENDOVE – JEDANAESTI PUT

  Za najbolje robne i korporativne brendove u 24 kategorije mogu da se kandiduju sva preduzeća koja posluju

 

 

smederevVLADA ODLUČILA – KOMPANIJA HPK ENGINEERING B.V. UPRAVLJAČE SMEDEREVSKOM ŽELEZAROM

Vlada je prihvatila odluku Komisije za odabir najpovoljnijeg predlagača i preporučila nadležnim organima železare i zadužila Ministarstvo privrede