Puštena u saobraćaj deonica od Surčina do Obrenovca: Ništa više nije daleko!

Puštena u saobraćaj deonica od Surčina do Obrenovca: Ništa više nije daleko!

18/12/2019 Off By BERB

Deonica autoputa “Miloš Veliki” od Surčina do Obrenovca duga 17,6 kilometara, otvorena je danas, Prisustvovao je predsednik Aleksandra Vučića. Tako je danas kompletiran autoput od Beograda do Čačka dug 120 kilometara. Sada će se autoputem od Beograda do Čačka stizatistigne za oko sat vremena.

Vučić je obišao trasu i veliki most kod Obrenovca na Savi i Kolubari. Razgovarao je sa predstavnicima kineske kompanije CCCC, koja je gradila deonicu i sada je angažovana i na gradnji autoputa od Preljine do Požege.

Predsednik je rekao da će građani za tačno dve godine ići autoputem od Beograda do Požege i da se građani više neće mučiti vožnjom kroz ovčarsko-kablarsku klisuru.

Istakao je da će Čačak i okolna mesta “procvetati” i dodao da će 28. decembra biti predstavljen plan za razvoj koji neće biti samo spisak lepih želja.



Govoreći o otvaranju auto-puta od Surčina do Obrenovca, Vučić kaže da je to veliki dan za našu zemlju, jer će se od Beograda do Čačka stizati za sat vremena, dodajući da je to san dug 40 godina.

“Ljudi su maštali o ovom putu o tome da Zapadna Srbija, Čačak, Užice budu bliži Beogradu”, rekao je. Vučić.

Smatra da će otvaranje tog puta, pre svega, sačuvati živote građana, jer će Ibarska magistrala biti rasterećena, podsećajući da su mnogi izgubili živote na toj magistrali. Put će uštedeti vreme građanima i biti veliki investicioni podsticaj Kraljevu, Čačaku i čitavoj Zapadnoj Srbiji.

Novinari su pitali da li Srbija i na infrastrukturnom planu balansira između Istoka i Zapada, s obzirom da su auto-put od Surčina do Obrenovca radili Kinezi, a da će Moravski koridor raditi američko-turski konzorcijum, Vučić je odgovorio da on to ne bi nazvao balansiranjem, već “pametnom, odgovornom i ozbiljnom politikom”, jedne nezavisne države.

“Moramo da imamo dobre odnose sa svima .Zašto da imamo loše odnose sa Kinom i Rusijom ili Zapadom? Naš najveći interes je da imamo dobre odnose sa svima”, istakao je Vučić.

Na pitanje da navede koje sve nove projekte očekuju Srbiju u 2020. godini, Vučić je ponovio da će 28. decembra predstaviti petogodišnji plan za Srbiju i kako bi naša zemlja trebalo da izgleda do 2025. godine.

Otvaranjem autoputa od Surčina do Obrenovca, autoput “Miloš Veliki” (Koridor 11) će preko Surčinske petlje biti povezan sa Koridorom 10 i Beogradom, što će eliminisati gužve na obrenovačkom putu.

Takođe, vožnja od Surčina do Obrenovca će biti besplatna pošto će se putarina naplaćivati tek od rampe kod Obrenovca.

Autoput ima ukupno 12 mostovskih konstrukcija, raspona od 11 do 1.581 metra, kao i dve velike petlje Surčin i Obrenovac.

Najveći most kod Obrenovca dužine 1.581 metar i širine 29 metara, na ušću Kolubare u Savu, urađen je sa 27 stubova i 33 raspona, a ugrađeno je 88.000 kubika betona i više od 11.500 tona aramature.

Takođe, u trasu autoputa od Surčina do Obrenovca ugrađeno je više od 2,7 miliona kubika peska i oko 190.000 tona asfalta.

Inače, na tom mestu se nalazi i najveći plovni put Save u širini od 150 metara. Visina glavnog raspona mosta je oko 20 metara nad vodom pri srednjem vodostaju.

Deonica Surčin – Obrenovac podeljena je na pet sektora: pored izgradnje mosta, podrazumeva nadzvožnjak preko pruge Ostružnica – Batajnica, kao i dve petlje Surčin i Obrenovac.

Petlja Surčin povezuje novu trasu autoputa sa obilaznicom oko Beograda odnosno budućim putem od Novog Beograda do Surčina, to jest od Vojvođanske ulice i Bulevara Jurija Gagarina.

Surčinska petlja spaja autoputput E-75 sa autoputem E-763 (Miloš Veliki) odnosno putne koridore 10 i 11.

Radovi su zvanično počeli u martu 2017. godine, a ugovorom je predviđeno da cela deonica Surčin – Obrenovac bude gotova do 5. januara 2020. Vrednost radova je 233,67 miliona dolara.

Zajedno sa već otvorenim deonicama: Obrenovac-Ub, Lajkovac-Ljig, Ub-Lajkovac i Ljig-Preljina činiće autoput od Beograda do Preljine kod Čačka u dužini oko 120 kilometara.♦