Kamatica: Zamena elektrićnog brojila u teoriji i praksi

Kamatica: Zamena elektrićnog brojila u teoriji i praksi

18/12/2018 Off By BERB

 

Naizgled sasvim jednostavna zamena starog brojila novim digitalnim brojilom u teoriji traje nešto malo više od mesec dana, ali u praksi nije baš sve tako jednostavno kako se u početku čini.

 

Finansijskom portalu Kamatica obratio se naš sugrađanin Slobodan O. (puno ime i prezime poznato redakciji) koji već četiri meseca čeka na novo digitalno brojilo.

„U Elektrodistribuciji Beogradu gde sam i podneo zahtev za zamenu starog brojila rekli su da cela procedura traje najviše mesec ipo dana, a da će me telefonom obavestiti kada da dođem po svoja overena dokumenta“, kaže naš sagovornik.

Tako je bilo u teoriji, u praksi naš čitalac ne može da se useli u stan koji je kupio i renovirao, jer struje još uvek nema. Na ideju da staro brojilo zameni novim, došao je posle predloga majstora koji su već menjali sve instalacije u stanu pa se zamena brojila činila kao dobra ideja, pošto će u jednom trenutku to svakako morati da uradi.

 

„Prvi put sam u Elektrodistribuciju otišao 23.avgusta. Podneo sam rukom napisan zahtev za zamenu starog brojila. Na njihovom sajtu nisam našao nikakav formular, niti su oni tamo imali da mi daju, pa sam zato napisao na papiru. Uz to sam odneo i svu potrebnu dokumentaciju i platio taksu. Predao sam sve na šalter ali nisam dobio nikakav kontakt koji bih mogao da pozovem i vidim šta se dešava sa mojim predmetom“, priča Slobodan.

-Prvi poziv sam uputio 15. septembra na telefonski broj centrale koji se nalazi na njihovom sajtu, ali mi je rečeno da su svi na odmoru i da nema nikoga ko bi mogao da pogleda njegov predmet i potpiše ga.
Nakon nedelju dana naš sagovornik odlučuje i da ode do Elektrodistribucije ne bi li dobio informaciju kada će njegov predmet biti završen, ali i taj se pokušaj završava neuspešno, ali službenica mu obećava da će ga obavestiti čim bude nešto novo.

– Posle toga sam još nekoliko puta zvao centralu, ali odgovori su uglavnom bili slični – da je neko na bolovanju, neko na odmoru, da osoba koja treba da potpiše nije na poslu… kaže Slobodan.

„Prvi poziv mi je upućen oko 20. novembra kada mi je rečeno da što pre dođem pošto se čovek koji potpisuje te zahteve vratio. Nakon dobijenog potpisa otišao sam do šaltera da platim još jednu taksu, a potom dobijam overene papire, koje treba da odnesem u opštinu na čijoj se teritoriji nalazi stan i od njih tražim da mi zamene staro brojilo za novo“, objašnjava za redakciju Kamatice celu proceduru.

Ni ta procedura potpisivanja nije „tekla glatko“ jer kako su mu objasnili „stigao je dopis od direktora da ni jedno novo priključenje ne može da se realizuje“, ali s obzirom da stan ima sva neophodna dokumenta i da je pre zahteva za zamenu postojalo staro brojilo, a svi računi su uredno bili plaćeni, taj problem je ipak nekako rešen.

Sva dokumenta su predata opštini Zemunu, koja ima rok od 15 dana da zameni brojila i kako je rečeno, rok će se poštovati. U teoriji da, u praksi ipak ne.
„Kod njih sam otišao 6.decembra da vidim kada će stiči novo brojilo. Potom me je primio čovek koji je zadužen za moj predmet i objasnio da je pre tri meseca istekao ugovor sa podizvođačima koji prave digitalna brojila i da od tada prosto sve stoji“, kaže Slobodan O.

Kako Kamatica saznaje ugovor je nedavno obnovljen i zamena brojila je opet počela, ali kako su objasnili našem sagovorniku radi se po prioritetima i periodu kada je zahtev predat, a on će stići na red za otprilike nedelju dana. Od tada je prošlo 10 dana, staro brojilo još nije zamenjeno, a nadležni obećavaju „narednih dana“.♦