SEDNICA SKUPŠTINE SRBIJE: KAKO MAKSIMALNO ISKORISTITI DUNAV I SAVU?

Ministarka saobraćaja, Zorana Mihajlović rekla je da vodni saobraćaj danas u našoj zemlji predstavlja 4,7 posto ukupnog transporta, a to je nekoliko puta manje nego u EU. Ali, Srbija ima mogućnosti da poveća vodeni saobraćaj. Naše luke nisu spremne da postanu deo evropskog tržišta.Treba modernizovati njih i flotu, zato što zaostaju 50 godina za evropskim lukama


plovidba
Ranka Čičak

SRBIJA nema more, ali ima Savu i međunarodno plovni Dunav, pa mora svoje dosadašnje zakone o plovidbi usaglasiti s evropskim. Poslanici Skupšrtine Srbije raspravljali su danas o tri izmene zakona-o plovidbii lukama na unutrašnjim vodama, pomorskoj plovidbi i o državnoj pripadnosti i upisu plovila.
Ministarka saobraćaja, Zorana Mihajlović rekla je da vodni saobraćaj danas u našoj zemlji predstavlja 4,7 posto ukupnog transporta, a to je nekoliko puta manje nego u EU. Ali, Srbija ima mogućnosti da poveća vodeni saobraćaj. Naše luke nisu spremne da postanu deo evropskog tržišta.Treba modernizovati njih i flotu, zato što zaostaju 50 godina za evropskim lukama.
Dragan Jovanović podsetio je da je šest naših luka već privatizovano.On pita šta se dešava sa atraktivnim lokacijama tih luka. Pomenuo je Luku Beograd i njenog vlasnika Beka koji je već pokazao svoje namere prema korišćenju prostora Luke, a pitao šta će biti s terenima luka Novi Sad i Prahovo.
Branka Bošnjak navela je novosti u izmenama ovih zakona:
– Na brodu nije dozvoljeno zapošljavanje mlađih od 18 godina, brodar je obavezan da osigura sve zaposlene, član posade mora imati isprave o identitetu, obrazovanju i zdravstvenom statusu. Pomorske knjižice ne mogu služiti kao pasoš i uvode se biometrijske identifikacione kartice. Dunav kroz Srbiju protiče skoro 600 km, a Sava 207 kilometara, pa Zakon o plovidbi i lukama treba usaglasiti sa ratifikovanim sporazumima koje smo napravili sa ostalim zemljama gde teku ove reke.
Prema podacima Dunavske komisije, na ovoj reci Srbija ima 11 luka od međunarodnog značaja. To su Apatin, Bogojevo, Bačka Palanka, Novi Sad, Beograd, Pančevo, Smederevo i Prahovo. Na Savi su najveće luke u Šapcu i Sremskoj Mitrovici. Na tisi je najveća luka u Senti. Sve su ove luke već privatizovane, a sudbina luka Novi Sad i Prahovo se još ne zna.
Srbija u narednih 10 godina planira da uloži 290 miliona evra u koridor 7, odnosno Dunav. Evropa za 10 pljovnih koridora planira 260 milijardi evra.
Janko Veselinović je aludirao na vlasnika Luke Beograd, gospodina Beka i pitao da li je on pisao tekst izmene ovih zakona. Zatim je pitao ministarku Mihajlović da li je Vlada odustala od izgradnje plovnog puta od Dunava do Egejskog mora, za koji je platila elaborat, a gospodin Bačević nikada nije dostavio povereniku za informacije podatke o sudbini tog elaborata.
Zoran Babić podsetio je Veselinovića da je Luku Beograd prodala Demokratska stranka, dok je bila na vlasti.
Primedbu Veselinovića da Žeželjev most u Novom Sadu još nije uređen, komentarisala je Zorana Mihajlović: Izvinite, zbog Demokratske stranke stoji popravka ovog mosta. Mi ćemo popraviti most, dovršićemo Koridor 11, ali to neće biti zasluga Borisa Tadića, već naše Vlade i Aleksandra Vučića. <


SRBIJA

 

skuptinaSKUPŠTINA SRBIJE: POSLANIČKA PITANJA

OPOZICIJA u Skupštini Srbije, koja tvrdi da se izbegavaju sednice Skupštine u utorak i četvrtak, dane za poslanička

 

 

555644_20141024fonetdragan-antonic_fSKUPŠTINA SRBIJE : POSLANIČKA PITANJA

  Pre nego što su se izjasnili o amandmanima na nekoliko zakona o kojima se raspravljalo prošle i

 

 

510x320_68034-borislav-stefanovic-betaBORISLAV STEFANOVIĆ: PRIPREMITI SPISAK ZABRANJENIH UVREDA U SKUPŠTINI

Odluka Međunarodnog suda pravde je očekivana i dobra za region. Za odnose između dve zemlje, koje najzad mogu

 

 

vlada22SKUPŠTINA SRBIJE: MNOGO AMANDMANA I PRAZNIH PRIČA

Sa šeretskim osmehom, poslanik Vadimir Pavićević (NS) obrazlagao je preko 186 amandmana koje su podneli samo on i