Bitef: Svet bez ljudi – predstave bez glumaca

Bitef: Svet bez ljudi – predstave bez glumaca

19/07/2018 Off By BERB
Pedeset drugo izdanje Bitefa ove godine održaće se u Beogradu od 13. do 22. septembra pod sloganom Svet bez ljudi. Ovim sloganom umetnički tim Bitefa, prevashodno je želeo da obuhvati nekoliko međusobno čvrsto povezanih tematsko – problemskih asocijacija: svet bez „pravih“ ljudi, svet uoči apokalipse i fenomen smrti.


Višeslojni kuratorski koncept ovogodišnji Bitef vodi u više pravaca. Jedan od segmenata festivala čije se dve od tri produkcije direktno bave fenomenom smrti, otkriva, međutim, još jedno značenje slogana. Radi se o pozorišnim instalacijama, predstavama bez živih glumaca na sceni.

Iz direkcije Bitefa podsećaju ljubitelje pozorišta mogu da iskoriste promo akciju Bitefa (Bitef early bird) u okviru koje mogu nabaviti ulaznice za veliki muzički spektakl Rekvijem za L. koji će 22. septembra u 20 časova u Sava centru zatvoriti 52. Bitef. Ulaznice su puštene u prodaju i mogu se do 12. avgusta kupiti po promotivnim cenama od 1.200 i 1.800 dinara na blagajni Sava centra i svim ovlašćenim prodajnim mestima Eventima u Srbiji.
Rezervacija ulaznica za sve Bitefove predstave počinje od 13. avgusta i trajaće do 25. avgusta. Ulaznice se mogu rezervisati putem mejl adrese: blagajna@bitef.rs i putem telefona: + 381 69 899 24 00.
Prodaja ulaznica za sve predstave na 52. Bitefu počinje 27. avgusta na Blagajni Bitef festivala koja je smeštena u Pozorištu na Terazijama (Terazije 29).
Redovne cene ulaznica za sve predstave ovogodišnjeg glavnog programa su 1.700 i 2.500 dinara. Bitef je i ove godine omogućio pogodnosti za vernu publiku, te se za komplet ulaznica dobija popust od 30 posto, dok je za rezervisane ulaznice i organizovane grupe planiran popust od 20 posto.
Bitef su tradicionalno podržali pokrovitelji Sekretarijat za kulturu Grada Beograda i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije. Podršku su pružili i Ambasada SR Nemačke u Beogradu i Goethe-Institut Beograd, Ambasada Izraela u Beogradu, Ambasada Švajcarske u Beogradu i Francuski institut u Srbiji.
Kao poklon Beogradu, Bitefu i ljubiteljima pozorišta, I&F McCann Grupa i njen osnivač Srđan Šaper i ove godine odlučili su da podrže festival kao važan sponzor i partner Bitefa. Ova saradnja predstavlja samo početak dugoročne strateške saradnje i partnerstva Bitef festivala i I&FMcCann Grupe.
Bitef se zahvaljuje i sponzoru, kompaniji Srbija Gas koja nastavlja da ih podržava, kao i kompaniji Coca Cola Hellenic Srbija koja je sa Bitefom više od decenije. Bitef su tradicionalni podržali i partneri Telekom Srbija i IT kompanija TeleGroup. Prijateljsku podršku i ove godine pruža Delhaize Srbija.

Večna Rusija, autorke Marine Davidove, u produkciji berlinskog pozorišta HAU, u sebi sadrži dvostruku političku provokaciju, namenjenu kako levičarima, tako i desničarima. Sa jedne strane ona kritikuje Putinov režim optužujući ga da se nadovezuje na tradiciju autoritarnosti ruskog društva, dok sa druge zastupa tezu da neke od najvećih društvenih sloboda u Rusiji nisu osvojene boljševičkom Oktobarskom revolucijom, već građansko-socijalističkom Ferburarskom revolucijom.

⇒Mladi multimedijalni umetnik iz Izraela Nadav Barnea, predstaviće se publici instalacijom PA'AM, u skladu sa već dobro profilisanom strategijom Bitefa da otkriva i u širem međunarodnom kontekstu afirmiše nova imena. Radi se o jedinstvenoj instalaciji koja, po rečima umetničkog direktora Ivana Medenice, kombinuje najsavremeniji scenski izraz sa drevnim osećanjem smrti.

⇒Celinu od tri instalacije na 52. Bitefu zaokružuje rad Zaostavština, komadi bez ljudi poznatog reditelja Štefana Kegija, jednog od tri člana svetski proslavljenog kolektiva Rimini Protokol, a koji je produkcija jednog od vodećih švajcarskih pozorišta, Vidija iz Lozane.

Ono što je veoma važno istaći, u kontekstu tradicionalnih predrasuda u doživljaju pozorišnih formi i žanrova, odnosno toga šta je pozorište a šta ne, je činjenica da su sve tri instalacije pravljenje za igranje u pozorišnom prostoru, a ne galerijama ili drugim prostorima. Drugim rečima, ako su sami producenti ove projekte tretirali kao pozorišne predstave, stvara se utisak da je svaka debata o tome da li je ovim projektima mesto na pozorišnom festivalu suvišna.(Press Bitef) ♦