DIJETA/ JEDETE PRAVILNO – KILOGRAMI OSTAJU!

 

Želite da smršavite, trudite se, jedete pravilno, pa čak i vežbate, ali vam nikako ne ide.
Postoji više razloga zbog kojih ne gubite kilograme.

 

Ukoliko ne spavate dovoljno, lučenje kortizola (hormona stresa) raste, kao i nivo šećera u krvi i insulina, što može da izazove osećaj gladi.

To što ste sagoreli 700 kalorija napornim treningom u teretani, ne znači da imate “zeleno svetlo” da jedete sve. Sat vremena pre treninga pojedite zdrav obrok koji će vam dati energiju za predstojeći fizički napor.

Rad tiroidne žlezde igra jako važnu ulogu u funkcionisanju vašeg metabolizma. Eksperti tvrde da vam nepravilan rad tiroide može otežati mršavljenje, ali i izazvati pojačano opadanje kose, bolove u mišićima, depresiju i pad koncentracije.

Takvim načinom ishrane podići ćete nivo insulina toliko visoko da vaše telo neće moći da uskladištene masti koristi kao “gorivo”.

Svoj dnevni meni obogatite izvorima proteina, svežim povrćem, voćem sa niskim sadržajem šećera, kao i integralnim žitaricama i zdravim mastima, kako bi osećaj sitosti trajao duže, a vi lakše gubili kilograme.

Šećeri vrebaju sa svih strana – skrivaju se u sokovima, jogurtu, obrađenim namirnicima kao što su mesne prerađevine… Prilikom kupovine namirnica obavezno čitajte deklaracije, kako biste izbegli unos “skrivenih” šećera.
Stres Stres izaziva pojačano lučenje kortizola koji nepovoljno utiče na kvalitet vaše mišićne mase, ali i obara nivo seratonina u vašem telu, što uzrokuje pojačanu potrebu za slatkišima.

Odaberie izvore zdravih masti kao što su riba, avokado, puter, maslinovo ulje, kokosovo ulje i orašasti plodovi. Ne unosite dovoljno vitamina D Izlaganje sunčevim zracima je jedan od najbržih i najlakših načina da svom telu obezbjedite dnevnu dozu ovog dragocenog vitamina – dovoljno je svega 15 minuta sunčanja dnevno.

Trudite se da poslednji obrok u toku dana konzumirate nekoliko sata pre odlaska na spavanje.♦