Svečanost u Požarevcu: počela rekonstukcija pruge do Majdanpeka

Svečanost u Požarevcu: počela rekonstukcija pruge do Majdanpeka

03/06/2018 Off By

Ranka Čičak

Pre skoro sto godina vlada Milana Stojadinovića ubrzano je gradila pruge u Srbiji. Godine 1938. izgrađena je pruga od Požarevca do Majdanpeka i bila je jedna od najmodernijih u Kraljevini Jugoslaviji.

 


Pre dve godine Vlada Aleksandra Vučića krenula je u renoviranje pruga. Potpredsednica Vlade koju danas vodi Ana Brnabić – Zorana Mihajlović u februaru ove godine obećala je rekonstrukciju pruge od Požarevca do Majdanpeka, koja je zaista u lošem stanju. Samo neke njene deonice tokom su renovirane. Zbog toga je na 50 kilometara ove pruge brzina samo 10 do 20 kilometara na sat. Putnički vozovi od Požarevca do Majdanpeka već pet godine ne idu, a poslednji je prošao 20. juna 2013. godine.
Danas je slava železničara Srbije i Zorana Mihajlović je došla da je proslavi sa železničarima Požarevca. Starim vagonom zajedno sa novinarima se provezla prugom i otvorila radove na rekonstrukciji. Novinarima je rekla da će sve biti gotovo za 180 dana i pozvala ih da se za šest meseci zajedno s njom provozaju ovom prugom:
– Radove izvodi Infrastruktura Železnice Srbije u sopstvenoj režiji, svojom mehanizacijom i ja sam ponosna. Vrednost radova je oko 30 miliona evra. Tokom remonta pruge će svakog dana na gradilištu biti oko 50 radnika. Menjaju se šine, pragovi, kolosečne rešetke, uvodi se mašinsko rešetanje i regulisanje koloseka. Najteža je deonica od 8 kilometara od Požarevca do Babušnice, gde je tunel dugačak 975 metara. Sa lokalnim samoupravama duž pruge železnica dobro sarađuje.
Remontom ove pruge ponovo će se uspostaviti putnički saobraćaj između Požarevca i Majdanpeka, a putovanje će trajati umesto četiri sata – samo 75 minuta. To će biti brže nego što stižu autobusi. Nosivost priuge je povećana sa 16 na 22,5 tona.♦