BICIKLISTI PROTIV OBAVEZE NOŠENJA REFLEKTUJUĆIH PRSLUKA

Zabrinjavajuća je praksa što se zakoni i dopune zakona donose bez konsultacija sa zainteresovanim stranama, te skrećemo pažnju na ovakav vid nedemokratske prakse i zahtevamo od institucija da se ubuduće ne ignoriše reprezentativna javnost


bicikl

BICIKLISTIČKA udruženja i inicijative iz cele Srbije otvoreno se protive predlogu uvođenja opšte obaveze nošenja reflektujućih prsluka za bicikliste prilikom noćne vožnje i u uslovima slabije vidljivosti. Ova nova obaveza koja je predviđena predlogom Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima u koji su krajem protekle nedelje prvi put dobili uvid, neće doprineti bezbednosti biciklista već će ih dodatno pretvoriti u žrtve i usporiti razvoj biciklističkog saobraćaja u Srbiji. Dodaju i da se takva obaveza ne primenjuje skoro nigde u Evropi.
Aktuelne studije koje se bave ovom temom osporavaju opravdanost ovakve mere: ne postoji takav trend u saobraćajnim politikama niti je preporučuju vodeće svetske organizacije u oblasti biciklističkog saobraćaja, dok mnogi promoteri biciklizma u Srbiji i inostranstvu stoje iza tvrdnje da se na ovaj način dodatno okrivljuju žrtve umesto da se problem rešava. Prema tvrdnjama biciklista, tamo gde i ovakve prakse postoje teži se njihovom ukidanju, a su spremni da sve tvrdnje potkrepe javno.
Zabrinjavajuća je praksa što se zakoni i dopune zakona donose bez konsultacija sa zainteresovanim stranama, te skrećemo pažnju na ovakav vid nedemokratske prakse i zahtevamo od institucija da se ubuduće ne ignoriše reprezentativna javnost. Problemi sa kojima smo se do sada susretali su zatvorenost procesa formiranja saobraćajne politike, loša i sporadična komunikacija, kao i problem identifikacije ko su uopšte ličnosti koje odlučuju o saobraćajnoj politici u Srbiji.

Pitanja biciklista upućena nadležnima

S obzirom na sve navedene probleme i izostanak ravnopravnog učešća u procesu donošenja odluka, biciklistički aktivisti, udruženja i inicijative upućuju otvorena pitanja Ministarstvima nadležnim za poslove saobraćaja i unutrašnjih poslova:
· Zašto nam nije omogućeno, kao reprezentativnim predstavnicima biciklista, da suštinski učestvujemo u radu Radne grupe za izmene i dopune Zakona, iako smo to tražili?
· Zašto javnost nije upoznata pravovremeno sa konkretnim predlogom zakona i njegovim obrazloženjem, već saznaje sporadično detalje iz medija?
· Zašto javnost nije blagovremeno i potpuno obaveštena o javnoj raspravi i načinu učešća građana u javnoj raspravi, već je do toga došlo tek nakon insistiranja biciklističkih udruženja i inicijativa?
· Na osnovu čega se ova mera pojavila u nacrtu zakona, mimo studijskih rezultata na koje ukazujemo i uzevši u obzir da Evropska biciklistička federacija ne preporučuje obavezu (pa čak ni promociju) nošenja svetloodbojnih prsluka, već čitav niz drugih efikasnijih mera? Članovima radne grupe je ovaj stav od ranije poznat.

Potpisnici: Novosadska biciklistička inicijativa; Vozi ulice – Šabac; Niška saobraćajna unija; Udruženje Ciklo svet Srbija – Beograd; Inicijativa Beociklizacija – Beograd; Udruženje Bajsologija – Beograd; Udruženje Ulice za bicikliste – Beograd<


DOGAĐAJI

kolindaMINISTARSTVO KULTURE I INFORMISANJE: TRAŽI SE MIŠLJENJE TUŽILAŠTVA O PORONOGRAFIJI INFORMERA

Objavljivanjem ovakvog sadržaja prekršen je niz zakonskih odredbi novog Zakona o javnom informisanju i medijima koji je usklađen

erZORANA MIHAJLOVIĆ: ZAPALIO SE MOTOR “ER SRBIJE”

Portparolka Er Srbije Maja Gedošev je u izjavi za Tanjug rekla da se ništa ni u avionu ni

 

 

nsLSV:PREKREČITE GRAFITE INTERESNE ORGANIZACIJE TREĆA SRBIJA

Molimo da iskoristite svoj uticaj kako biste skrenuli pažnju ovoj grupaciji da prestane da ruži grad, a anti-grafit

indonezijaNEBOJŠA STEFANOVIĆ: SKANDALOZNA IZJAVA HRVATSKE PREDSEDNICE

Stefanović je na konferenciji za novinare rekao da ne sme ni da zamisli kakve bi reakcije bile da