Biciklisti protiv beležavanje novih parkinga pored parka Ušće

U subotu, 30.septembra biciklisti će se 78.put okupiti na Trgu Republike, na tradicionalnoj biciklističkoj vožnji pod nazivom Kritična masa. Okupljanje počinje u 16,30, a vožnja u 17 časova.

Povod je obeležavanje novih parkinga za automobile pored parka Ušće.

Naime, u novembru prošle godine gost Arhitektonskog fakulteta u Beogradu bio je čuveni danski arhitekta Jan Gel .
Nakon toga , gradonačelnik Siniša Mali uposlio je gosta da predloži rešenje za beogradski park Ušće. Ovih dana imamo priliku da vidimo i predloženo rešenje danskog arhitekte.
Ono što je gradonačelnik Siniša Mali rekao na konferenciji za medije posvećenoj Gelovoj poseti je da se u okviru parka Ušće neće se širiti parking kapaciteti, već će ljudi biti stimulisani da dolaze peške i biciklom. I gospodin Gel je napravio takvo rešenje, imajući pešake i bicikliste u prvom planu.
Najnoviji potezi gradske uprave demantuju gospodina Malog, koji očigledno Ušće želi da pretvori u luna park gde se inkasira novac, maskirajući to nekakvim kulturnim i naučnim sadržajima i imenom čuvenog arhitekte kojim će se braniti od kritika.
Zato je u ulici pored Brankovog mosta dodato ni manje ni više nego stotinak parking mesta i park Ušće je bukvalno okružen parkingom!
Ono što je još veći problem za bicikliste a generalno i za građane je ideja povećavanja parking kapaciteta koji opet generišu dodatni saobraćaj, i to oko parka, koji treba da bude oaza tišine i čistog vazduha, mesto gde građani mogu da pobegnu od opšteg meteža i gradske vreve.
Dodatno, ove parkinge koriste i građani koji do Brankovog mosta dolaze kolima, a posle do svojih radnih mesta javnim prevozom ili peške. Ovakav koncept (tzv. Park and Ride) se u svetu praktikuje tako što se garaže grade po obodu centralne gradske zone, a ne u samoj centralnoj zoni jer onda koncept gubi smisao jer se generiše saobraćaj po već zagušenim saobraćajnicama.
Obzirom da su delovi Novog Beograda bliži centru i mostovima već odavno formirani kao nova poslovna zona, ovakvo postupanje Gradske uprave je potpuno kontraproduktivno i suprotno urbanističkim principima, jer grad ne treba da preuzima trošak parkiranja koji bi trebao da snosi privatni sektor i građevinski investitori.
Ovaj trošak pogotovu ne sme biti na račun parkova, javnih zelenih površina i opšteg interesa većine građana Beograda.♦