Jaja – savršena namirnica iz prirode!

 

Јaja su savršena namirnica iz prirode, jer su bogata hranjivim materijama. Bilo bi dobro svakodnevno ih uvrstiti u svoju ishranu, posebno ako imate priliku da nabavite domaća.

Pet razloga zašto ih je dobro jesti:

1. Prepuna su hranjivih materija

Јedno veliko jaje ima oko 70 kalorija i različite količine 13 važnih hranjivih materija, kao što su vitamin D, gvožđe, cink. Sadrži i dva antioksidansa – lutein i zeaksantin koji štite oči i smanjuju šansu za nastanak očnih bolesti.
U žumancetu se nalazi i kolin, sastojak koji pomaže jetri da bolje radi. Takođe, jaje sadrži i oko šest grama visokokvalitetnih proteina.

2. Najjeftiniji izvor belančevina

Јaja su najjeftiniji izvor kvalitetnih belančevina. Takođe, vrlo su svestrana jer ih je moguće pripremati na jako puno načina – samostalno ili kao deo mnogih finih jela, deserta.

3. Važan su deo kvalitetne ishrane

Više do 40 godina istraživanja rezultiralo je teorijom kako većina ljudi može uživati u konzumaciji jaja bez straha od holesterola i srčanih bolesti.
Novija istraživanja su pokazala kako svakodnevno konzumiranje jaja, preciznije žumanaca, može smanjiti loš holesterol u telu i povećati nivo dobrog. Na primjer, jedno jaje na dan smanjuje rizik od moždanog udara za 12 odsto.

4. Pomažu u gubljenju viška kilograma

Visokokvalitetni proteini u jajima zaslužni su za puno duži osećaj sitosti. To i te kako može biti od koristi ukoliko želite da izgubite višak kilograma jer ćete jesti manje. Studije pokazuju da ukoliko za doručak jedete jaja, umanjujete osećaj gladi i doprinosite manjem unosu kalorija tokom ručka, i uopšte u toku dana.
Istraživači su čak upoređivali jaja sa pecivom – izazov u kojem je jedna grupa ljudi jela jaja za doručak, a druga jednaku količinu kalorija, ali u obliku peciva. Oni koji su jeli jaja izgubili su 65 odsto više težine od druge grupe i smanjio im se obim masnih naslaga na stomaku.

5. Obnavljaju mišiće

Јaja su odličan izbor ljudima koji vježbaju jer im mogu pomoći u oporavku mišića nakon fizičke aktivnosti na taj način što će osigurati telu esencijalne aminokiseline koje su važne za izgradnju mišićne mase.
Potrebno je pojesti oko 20 do 30 grama proteina po svakom obroku, posebno nakon vežbanja.(Agencije)♦