Situacija u saobraćaju pod kontrolom, još nema plovidbe na Savi, Dunavu i Tisi

 

Svi putari su na terenu, sve službe rade, u pitanju je oko 400 kamiona, 2.000 radnika i 330 mašina. Prioriteti su poznati, sve je očišćeno. Osim na prioritetu tri, i to 13 pravaca, a to su bivši regionalni putevi koji su neprohodni. Ali, putari će danas i sutra to da očiste i saobraćaj će biti normalizovan”, rekao je v.d direktora JP “Putevi Srbije” Zoran Drobnjak


 

SITUACIJA u drumskom, železničkom, vazdušnom i vodnom saobraćaju je pod kontrolom, a javna preduzeća i nadležne službe iz resora Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture konstantno su na terenu i rade na raščišćavanju snega i leda koji ometaju bezbedno odvijanje saobraćaja, rečeno je danas novinarima u Vladi Srbije.

Vršilac dužnosti direktora JP “Putevi Srbije” Zoran Drobnjak rekao je da je drumski saobraćaj u Srbiji normalizovan, a danas i sutra bi trebalo da bude raščišćeno i 13 reginalnih puteva koji su ugroženi.

“Svi putari su na terenu, sve službe rade, u pitanju je oko 400 kamiona, 2.000 radnika i 330 mašina. Prioriteti su poznati, sve je očišćeno. Osim na prioritetu tri, i to 13 pravaca, a to su bivši regionalni putevi koji su neprohodni. Ali, putari će danas i sutra to da očiste i saobraćaj će biti normalizovan”, rekao je Drobnjak.

On je apelovao na vozače da oprezno voze i skrenuo pažnju na to da, čim nema policije, vozači kamiona pretiču, a posebno je opasno kada preteknu kamion koji čisti sneg, pa proklizaju i naprave problem.

“Imamo dobru saradnju sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, sa saobraćajnom policijom, vojskom i drugim službama, ali vozači često prave probleme”, naveo je Drobnjak.

Pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević izjavio je da će u Srbiji verovatno za nekoliko dana, ako ostanu niske temperature, biti proglašena odbrana od leda na rekama, a na Dunavu i Savi će biti angažovani ledolomci.

Trenutno su svi nadležni organi na terenu. Javna vodoprivredna preduzeća proveravaju dubinu leda, a kada led pređe pet centimetara proglašava se redovna odbrana.

“O redovnoj odbrani od leda se razmišlja jer je više od 70 odsto plovila pod ledom, a i kako bi izbegli situaciju iz 2012. kada smo helikopterima vadili članove posade sa brodova”, rekao je Kovačević.

On je objasnio da će, kada se proglasi redovna odbrana od leda, i ledolomci biti angažovani na Dunavu i Savi.

Kovačević je podsetio da je u 14 sati 8. januara obustavljena plovidba na Dunavu, u 15 sati je obustavljena i na Savi od Sremske Mitrovice do granice sa BiH, dok je od pre tri dana obustavljena plovidba na čitavom sektoru Tise i na kanalu Dunav-Tisa-Dunav.

Pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj Zoran Ilić poručuje da, uprkos nevremenu i niskim temperaturama, saobraćaj u vazduhu funkcioniše bez problema, letovi se ne odlažu, a kašnjenja mogu da budu izazvana samo usled docnje letelica sa drugih aerodroma.

“Na redovnost letova u ovo doba godine mogu da utiču samo loša vidljivost i stanje pista na aerodromima”, dodao je on.

“Magla ili guste snežne padavine u ovom trenutku nisu prisutne na aerodromima u Nišu i Beogradu. Kada je reč o stanju manevarskih površina, one su u odličnom stanju na oba aerodroma. Oni su izuzetno dobro opremljeni kvalitetnim mašinama i hemijom kojom se štiti pista za poletanje i sletanje aviona”, rekao je Ilić.

Vršilac dužnosti direktora “Infrastrukture železnice Srbije” Dušan Garibović rekao je da železnički saobraćaj normalno funkcioniše i odvija se bez problema, a ekipe su na terenu kako bi eventualni problem bio rešen u najkraćem mogućem roku.

On je ukazao da postoje i čvorni operativni štabovi kao i operativni plan koji predviđa svaku situaciju, od međusobne komunikacije do angažovanja mehanizacije, kao i komunikacije i saradnje sa MUP-om, Vojskom Srbije, Sektorom za vanredne situacije…

Garibović je precizirao da je 6. januara “otišao poseban telegram” ili “uzbuna” u žargonu železničara, zbog ledenog talasa, i da je od tog trenutka direktna komunikacija sa komandantom Centralnog operativnog štaba.

Kako je naveo, ako se ne računaju standardna naprsnuća šina ili problemi na kontaktnoj mreži uzrokovani niskim temperaturama, može se reći da je saobraćaj na železničkoj infrastrukturi potpuno u redu i odvija se bez problema.( Press mgsi)