Kampanja protiv DJB teška više od dva miliona evra

Kampanja protiv DJB teška više od dva miliona evra

18/11/2016 Off By

Ukupna vrednost negativne kampanje protiv Saše Radulovića i pokreta Dosta je bilo, računajući PDV, iznosila je fantastičnih 2.081.964 evra. Za taj novac je, recimo, moguće izgraditi dve kuće od 1.000 kvadrata u širem centru Beograda ili napraviti dva obdaništa za decu


UKUPNO trajanje negativnih TV priloga o pokretu Dosta je bilo na svim nacionalnim televizijama tokom samo tri meseca (jun, jul i avgust 2016.) iznosilo je 3 sata, 53 minuta i 39 sekundi. Vrednost TV kampanje protiv DJB, izračunata na osnovu zvaničnih cenovnika za reklame, iznosi 1.575.300 evra, bez PDV-a.
U štampi je, u istom periodu, objavljeno 136 negativnih tekstova o DJB, na prostoru koji je, računajući naslovne i unutrašnje strane zajedno, zauzeo ukupno 38.801 kvadratnih santimetara, odnosno 3,88 kvadratna metra. To je adekvatno jednoj omanjoj kuhinji. Objavljeno je 19 naslovnih strana na kojima je na razne načine vređan, omalovažavan i diskreditovan Saša Radulović, ne zbog stavova, već na osnovu izmišljenih afera. Vrednost tog prostora je 159.670 evra, bez PDV-a, računato na osnovu zvaničnih cenovnika.

Ukupna vrednost negativne kampanje protiv Saše Radulovića i pokreta Dosta je bilo, računajući PDV, iznosila je fantastičnih 2.081.964 evra. Za taj novac je, recimo, moguće izgraditi dve kuće od 1.000 kvadrata u širem centru Beograda ili napraviti dva obdaništa za decu.

Saopštenjima pokreta je tokom tri meseca ukupno na televizijama posvećeno 6 minuta i 15 sekundi, a u štampi je ukupno neko saopštenje DJB objavljeno 38 puta, od toga 34 puta u vrlo kratkoj formi.

Mediji pod direktnom kontrolom premijera u potpunosti ignorišu vesti koje dolaze iz samog pokreta i forsiraju isključivo izmišljene afere ili kritiku koja dolazi od premijera i njegovih koalicionih partnera. U medijima dominiraju negativne kampanje koje lansiraju tabloidi, pre svega Informer, Alo i Kurir, a prenose TV Pink i STB Studio B. Obzirom da su u pitanju najtiražniji mediji, jasno je da građani Srbije veoma teško mogu da se informišu o stavovima ili potezima pokreta.

Zanimljivo je da je u avgustu, tokom koga je u medijima dominirala izmišljena priča o navodnom milionskom poreskom dugu Saše Radulovića u SAD, objavljeno najviše televizijskih priloga, čak 62, u kojima su lider i pokret blaćeni, a da istovremeno nije preneto nijedno saopštenje Dosta je bilo. Svi tv prilozi objavljeni su na Pinku, STB Studiju B, TV B92 i TV Prva. U štampanim medijima prednjačili su Informer, Srpski Telegraf, Alo i Kurir.

U medijima koji su pod direktnom kontrolom premijera ustanovljen je šablon koji se ponavlja iz meseca u mesec. Uoči važnih događaja koje DJB kritikuje (formiranje Skupštine, formiranje Vlade, protesti zbog Savamale, smene na RTV Vojvodine) lansiraju se lažne afere kroz tabloide, a preuzimaju ih TV Pink i STB Studio B, povremeno TV B92.

Kvantitativna i kvalitativna analiza medija primenjena je na sledećih 29 medija (dnevne novine i nacionalne i regionalne TV stanice i njihovi sajtovi): RTS, Pink, B 92, Prva, RTV Vojvodine, N1, STB, Blic, Večernje novosti, Politika, Informer, Srpski telegraf, Kurir, Danas i Alo.(Press DJB)