Odgovor na kritiku: Saopštenje Koridora Srbije o izgradnji deonice Ljig – Preljina

Odgovor na kritiku: Saopštenje Koridora Srbije o izgradnji deonice Ljig – Preljina

28/09/2016 Off By
U ovom trenutku stepen izvršenja radova na predmetnoj deonici je 99 procenata, u toku su završni radovi na tunelima, puštanje u rad i testiranje sistema za automatsko upravljanje saobraćajem u tunelima i na petljama, nakon čega se očekuje puštanje kompletne deonice u saobraćaj

BEOGRAD.- Povodom, u potpunosti neistinitih informacija plasiranih u pojedinim sredstvima javnog informisanja, Koridori Srbije u pisanom saopštenju medijima navode da je “dana 25. februara 2013. godine započeta je izgradnja deonice Ljig – Preljina, ukupne dužine 40 km, na Autoputu E763, Beograd – Južni Jadran. Izvođač radova je azerbejdžanska kompanija “Azvirt“. Pored azerbejdžanske firme koja je glavni izvođač na ovoj deonici, radove podizvođača, dobavljača i kooperanata izvodi ukupno 101 srpska firma.

Trenutno je asfaltirano svih 40 km autoputa u punom profilu. Asfaltirano je ukupno 21 km lokalnih puteva.

Na samoj trasi nalazi se veliki broj objekata i to:

– 5 tunela: „Veliki Kik“ 200 m, „Savinac“ 270 m, „Šarani“ 1040 m, „Brđani“ 445 m i tunel „Golubac“ 125 m koji je pretvoren u usek,

– 66 mostova

– nadvožnjaci ukupne površine oko 60.000 m kvadratna.

– 40 regulacija vodotokova sa delimičnim izmeštanjem korita reka u dužini oko 21,5 km.

– 46 potpornih zidova ukupne dužine oko 6,1 km, 28 zaštitnih zidova od buke ukupne dužine 7,3km.

Na ovoj trasi izgrađene su dve petlje: „Takovo“ i „Preljina“, kao i tri odmorišta.

Projektnu dokumentaciju izradili su Saobraćajni institut CIP (za deonicu Takovo-Preljina) i Institut za puteve (za deonicu od Ljiga do Boljkovca i deonicu od Boljkovca do Takova).

Prosečan broj angažovanih radnika na trasi je od 600 do 1500 i 348 mašina.

POVEZANO GRUPA za komunikaciju Koridora Srbije poslala je medijima saopštenje kako bi se utvrdilo činjenično stanja povodom problema probijanja roka za izvođenje radova na izgradnji deonica Ljig-Boljkovci, Boljkovci-Takovo i Takovo –Preljina autoputa E-763.

POVEZANO
GRUPA za komunikaciju Koridora Srbije poslala je medijima saopštenje kako bi se utvrdilo činjenično stanja povodom problema probijanja roka za izvođenje radova na izgradnji deonica Ljig-Boljkovci, Boljkovci-Takovo i Takovo –Preljina autoputa E-763.

U ovom trenutku stepen izvršenja radova na predmetnoj deonici je 99 procenata, u toku su završni radovi na tunelima, puštanje u rad i testiranje sistema za automatsko upravljanje saobraćajem u tunelima i na petljama, nakon čega se očekuje puštanje kompletne deonice u saobraćaj.

Povodom neosnovanih tvrdnji da dva tunela na ovoj deonici nisu izgrađena po standardnim dimenzijama i da su samim tim neupotrebljivi, Koridori Srbije javnost obaveštavaju da su tuneli projektovani i izvedeni prema važećim standardima koji obezbeđuju slobodan prostor 4,75 m visine, što omogućava nesmetano i bezbedno kretanje svih vozila (po međunarodnim standardima maksimalna dozvoljena visina vozila i tereta iznosi 4 m).

U toku izvođenja radova na sekundarnoj konstrukciji tunela vršena je konstantna geodetska kontrola oplate. Geodetski snimak izvedenih radova ukazuje da su svi radovi izvedeni prema projektnoj dokumentaciji.

Odstupanja od projektovanog profila su u granicama dozvoljenih koje propisuje važeća tehnička regulativa.

Nakon izvedenih radova slobodni profil u tunelima je u potpunosti obezbeđen.

Tokom radova na trasi kroz tunele se nesmetano kreće teška mehanizacija, šleperi i vozila sličnog gabarita.

Napominjemo da Komisija za tehnički pregled predmetne deonice vrši kontrolu svih radova i na osnovu preliminarnog izveštaja koji je dostavljen Koridorima Srbije nema premedbi te vrste za pomenute izvedene radove na tunelima.

Neistinite optužbe koje se plasiraju javnosti putem medija narušavaju ugled i nanose ozbiljne diskvalifikacije ovom preduzeću, a time i čitavoj državi kao strateškom partneru međunarodnih institucija koje finansiraju realizaciju projekta izgradnje Koridora 10 i 11 u Srbiji.

Prioritet svih učesnika na izgradnji deonice Koridora 11, investitora projekta Koridori Srbije sa glavnim izvođačem radova, azerbejdžanskom kompanijom “Azvirt”, koja se tokom realizacije projekta pokazala kao kredibilan partner, je uspešan završetak izgradnje autoputa.

Preduzeće ”Koridori Srbije” u potpunosti je transparento i profesionalno usmereno na realizaciju poslova koji za cilj imaju izgradnju svih deonica putne infrastrukture Koridora 10, kao i novih autoputeva u zemlji.

Koridori Srbije nastaviće intenzivno da rade na realizaciji prioritetnog državnog projekta, uz napore da se izgradnja Koridora 10 u postojećim uslovima maksimalno ubrza.