LSV traži: Pokrajinska vlast da ne dozvoli gašenje dela vojvođanskih pruga

LSV traži: Pokrajinska vlast da ne dozvoli gašenje dela vojvođanskih pruga

29/07/2016 Off By

 

Činjenica da se sada, odjednom predlaže skraćena procedura prenosa upravljanja, bez neophodnih analiza, unosi veliku sumnju da se ni u Ministarstvu saobraćaja niti u centrali železnica nije razmišljalo o interesu građana, nego o pukom umanjenju troškova, pa makar i po cenu gašenja pruga


LIGA socijaldemokrata Vojvodine zahteva da nova pokrajinska vlast ne dozvoli ukidanje železničkog saobraćaja na brojnim vojvođanskim prugama, nego da preuzme punu brigu o njima i da u saradnji sa lokalnim samoupravama sačuva ovaj vid prevoza.

Dok se u Evropi teži rasterećenju drumskog saobraćaja i, između ostalog, većoj upotrebi železnice, Ministarstvo saobraćaja Republike Srbije planira gašenje železničkog saobraćaja na 800 kilometara pruga širom zemlje, od čega tri četvrtine predstavljaju deonice u AP Vojvodini.

Iz dopisa koji su “Infrastrukture Železnice Srbije A.D.” uputile pokrajinskim organima, upravnim okruzima i lokalnim samoupravama, jasno je da one više nemaju ekonomski interes da upravljaju pojedinim prugama i da je odlučeno da se prenese pravo upravljanja železničkom infrastrukturom na lokalne samouprave i AP Vojvodinu. To ujedno znači da se železnice oslobađaju mnoštva obaveza i troškova.

Duže od decenije, institucije AP Vojvodine su pokazivale želju za preuzimanjem odgovornosti i revitalizacijom železničke mreže na teritoriji pokrajine, jer za to postoji interes privrede, građana, kao i širi društveni interes. Nažalost, vlasti su se menjale, ali je uporno izostajala reakcija železnice na takvu inicijativu pokrajinskih organa.

Činjenica da se sada, odjednom predlaže skraćena procedura prenosa upravljanja, bez neophodnih analiza, unosi veliku sumnju da se ni u Ministarstvu saobraćaja niti u centrali železnica nije razmišljalo o interesu građana, nego o pukom umanjenju troškova, pa makar i po cenu gašenja pruga.

Vojvodini jeste potreban železnički saobraćaj između Vrbasa, Sente, Bečeja ili Sombora, Vršca i Bele Crkve, Zrenjanina i Vršca, Šida i Sremske Rače, Sombora i Apatina, Beočina i Petrovaradina i brojnih drugih mesta.

Koliko god obaveze i troškovi održavanja tih linija bili veliki, pokrajinska vlast bi morala da ih preuzme i organizuje redovne i tačne polaske, jer to pre svega znači bolji život u Vojvodini i uštede njenim građankama i građanima. Primera radi, đačka mesečna karta za autobuski prevoz Novi Sad – Beočin košta 3.800 dinara, dok bi da je u funkciji pruga Petrovaradin – Beočin, ta cena bila ispod 1.800 dinara za voznu kartu.(Press LSV)♦