Stiglo je proleće – vozite bicikl

 

PROLEĆE je kao stvoreno za vožnju biciklom. Osim što je vožnja biciklom zabavna pomaže i u sagorevanju kalorija i izvrsna je kardio vežba za vaše telo. Evo osam razloga zbog kojih treba da vozite bicikl.


1. Sagoreva kalorije i oblikuje noge

VOŽNJA biciklom je sjajan način da potrošite kalorije. Mnoge stvari utiču na broj kalorija koje ćete potrošiti za vreme vožnje kao što su: vaša težina, brzina pedaliranja i vreme vožnje. Za jedan sat opuštene vožnje, osoba koja ima 55 kg, sagoreti će 220 kalorija. U isto vreme, oblikuju se noge i bokovi, a sa pravilnim položajem sedenja, aktiviraju se i trbušni mišići. Biciklizam takođe jača leđa, a ako podignete zadnjicu sa sedišta i u isto vreme okrećete pedalje, oblikovaćete svoje bokove i zadnjicu.

2. Oslobađa od stresa

SVAKODNEVNI problemi povećavaju vam nivo stresa. Takve stvari imaju veliki uticaj na vaš um i telo. U ovomslučaju vozite bicikl jer vožnja ima terapeutske učinke. Budući da ste napolju, na svežem vazduhu, odmah ćete se osećati bolje. Uživajte u vožnji jer ćete se na taj način osloboditi negativnih misli.

 

3. Kontroliše apetit

ISTRAŽIVANJA pokazuju da biciklizam može da pomogne u kontrolisanju unosa hrane. Ova vrsta fizičke aktivnosti će smanjiti dnevnu potrebu za jelom. Ljudi koji su bili uključeni u ovo istraživanje imali su istu količinu hrane za doručak, a bili su podeljeni u dve grupe. Prva grupa je posle jela imala odmor, a druga je otišla na vožnju biciklom. Potvrđeno je da je grupa koja je bila 60 minuta u vožnji bicikla, imala manju potrebu za jelom zbog toga što se na taj način aktiviraju hormoni koji smanjuju osećaj gladi.

 

4. Povećava energiju i čini vas sretnijima

TRIDESET minutna vožnja biciklom je sve što vam je potrebno da bi povećali nivo energije, bez korišćenja drugih stimulansa, kao štoje kafa. Varate se ako mislite da će vas fizičke aktivnosti iscrpiti. Telesna aktivnost daće vam više energije za obavljanje svakodnevnih zadataka. Biciklizam, kao i bilo koja druga fizička aktivnost, učini će vas srećnijim i ispuniti energijom jer se na taj način oslobađaju hormoni sreće, serotonin i dopamin.

 

5. Održava srce zdravim

DOKAZANO je da biciklizam smanjuje rizik od dobijanja kardiovaskularnih bolesti. Ova zabavna, fizička aktivnost će vam pomoći i u smanjenju rizika od dobijanja dijabetesa tipa 2. Ona takođe stabilizuje krvni pritisak i smanjuje šanse za dobijanje srčanog udara pa je dobra za vaše srce, pluća i krvne žile.

 

6. Štiti gležnjeve i zglobove

VOŽNJA biciklom izaziva manje trenje na vaše zglobove od trčanja ili aerobika. Šanse za dobijanje povrede su minimalne jer nema opterećenja na zglobove, kolena i leđa. Ako imate bilo kakvih problema s kolenima, vozite polako bicikl.

7. Poboljšava san i koncentraciju

BICIKLIZAM će vam daje potrebnu energiju preko dana i dobar san tokom noći. Kvalitetan san važan je za vaš um i telo i pomaže vam da izgledate sveže. Stručnjaci savetuju da se vožnja biciklom mora odraditi najmanje 4 sata pre spavanja. Vožnja biciklom je takođe dobra za koncentraciju. Ona poboljšava cirkulaciju krvi, a cirkulacija poboljšava rad mozga.

 

8. Odlična je društvena aktivnost

JEDNA od dobrih stvari vožnje biciklom je da možete da budete sami, ali i u dobrom društvu. Biciklizam je odlična društvena aktivnost koja će vam pomoći da provedete kvalitetno vreme s prijateljima i porodicom. Najbolja stvar u svemu tome je, da je besplatna! Ne morate da potrošite mnogo para da se zabavite i provedete vreme s najmilijima.♦